10 Ιουνίου 2011

οι Αθάνατοι του Συντάγματος


Οι Αθάνατοι του Συντάγματος


Αγέρωχους θα τους ήθελε ο "ποιητής", βαριεστημένοι μου φαίνονται εμένα, οι δίδυμοι επιφανείς Aθάνατοι, στέκονται αέναα (εδώ θα συμφωνούσαμε και οι δύο) και τυρβάζουν αφ’ υψηλού τα τεκταινόμενα στην πλατεία Συντάγματος.
 .
Σιωπηλοί παρατηρούν τις γενιές να αλλάζουν, μελετούν τις συνήθειες των ανθρώπων που διασχίζουν ή στέκονται στο χώρο που φρουρούν, ακούνε τις κουβέντες και τις φωνές τους. Μετράνε μία μία τις παρέες, ποζάρουν πίσω από τα γκρουπ των τουριστών, χαζεύουν τα μπλοκ των πολιτικών και των αργόσχολων, τις σειρές των καταναλωτών της Ερμού και των ευζώνων. Συμμετέχουν σε συνελεύσεις ή περικυκλώνονται από πορείες και παρελάσεις κάθε λογής. Ενίοτε τρώνε και κάνα δακρυγόνο. Η καλύτερή τους πάντως είναι όταν πιτσιρικάδες χορεύουν στη σκιά τους.
 .
Ο κόσμος συνήθως τους αγνοεί, κανείς δε τους μνημονεύει αλλά αυτοί πάντα βρίσκουν τον τρόπο και τρυπώνουν στα πλάνα και τις φωτογραφίες όλων. Κι έτσι καταγράφονται παρόντες είτε στις μικρές κι ασήμαντες στιγμές μας είτε στα μεγάλα γεγονότα, τα ιστορικά.
 .
Ο μονοκοτυλήδονος ακανθωτός αθάνατος χρωστάει την επίσημή ονομασία του (Agave) στην κεραυνοβολημένη από το Δία, Αγαύη. Την κόρη του βασιλιά των Θηβών, Κάδμου. Το υποείδος που «ευδοκιμεί» στην πλατεία Συντάγματος είναι η Agave americana (χε χε). Το προσωνύμιο Αθάνατος (century plant στις ΗΠΑ) οφείλεται τόσο στο πολυετές της ζωής του όσο και στον περίεργο τρόπο διαιώνισής του.
 .
Ο Αθάνατος (ή Αγαύη) ανθίζει άπαξ στο βίο του (της), κάνει ένα γιγάντιο λουλούδι 7 μέτρων το οποίο του απομυζά όλη την ενέργεια με αποτέλεσμα το μητρικό φυτό να ξεραίνεται και να πεθαίνει. Εντωμεταξύ μόλις λίγα εκατοστά μακρύτερα του φυτού πτώματος, κάποιο από τα παραβλαστήματά του, παίρνει τα σκήπτρα και αυτομάτως χρίζεται immortal, the next generation.

197?

υγ. Αν ποτέ θυμηθείς, πότισε τους περνώντας από το Σύνταγμα. Άδειασε στις γλάστρες τους το μισοάδειο σου μπουκάλι και μη ντραπείς που θα δείχνεις so surreal ανεβασμένος/η εκει πάνω.

3 σχόλια:

  1. Φτιάχνω στο μυαλό μου την εικόνα σου, σκαρφαλωμένος στη γλάστρα να ποτίζεις έναν από τους δύο.. Ωραία ιδέα, ωραίο ποστ!
    Έχω μάθει απίθανα πράγματα από σένα! Καλά, με τα φυτά είμαι παντελώς άσχετη.
    Δεν έχω προλάβει να δω όλα τα παλιότερα βίντεό σου, καλύτερα όμως, σιγά-σιγά να έχω να βλέπω,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @ absentminded : Τουλάχιστον τώρα που έχω αδυνατίσει δεν κινδυνεύει να σπάσει από το βάροε μου ο μαρμάρινος στύλος που κρατάει τη γλάστρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Από αθάνατους, τη γεμάτη ζάχαρη ψίχα τους πριν πετάξει το λουλούδι, έφτιαχναν οι Αζτέκοι στο Μεξικό το pulque, αλκοολούχο ποτό (ύστερα από ζύμωση). Στη συνέχεια οι Ισπανοί, έχοντας γνώση της απόσταξης, έφτιαχναν το mezcal. Στην Οαχάκα βάζουν στη μποτίλια κι ένα σκουλήκι, προνύμφη εντόμου, που ζει μέσα στην ψίχα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts with Thumbnails