25 Απριλίου 2012

το τζάνκι



Με αφορμή την προχθεσινή record store day θυμήθηκα μια μελανή περίοδο στη ζωή μου σαν vinyl junkie.  Ήταν τότε που οι περισσότερες κυκλοφορίες που με ενδιέφεραν είχαν σταματήσει να βγαίνουν σε Lp, 91-92 θα ήταν, και μια αρρωστημένη σκέψη, ένας δαίμονας, είχε σφηνωθεί για τα καλά, είχε κυριέψει το μυαλό μου και μου υπαγόρευε να αντικαταστήσω όλα τα άλμπουμ από το 90 και μετά από βινύλιο σε cd

Μη τα πολυλογώ όμως, στο εικοσαήμερο – τόσο κράτησε - της επιχείρησης ανταλλαγής, έσπασα. Συνειδητοποίησα πως εγώ που κορόιδευα όσους έδιναν τους δίσκους τους έκανα τώρα το ίδιο. Κι όταν κατάλαβα το σφάλμα που επιχειρούσα, καμμιά 25αρια άλμπουμ είχαν προλάβει να κάνουν φτερά από τη δισκοθήκη μου. Τα περισσότερα δε, μεταξύ αυτών και το Dummy των Portishead, τα είχε αγοράσει –θα τ’ άκουγε, δε θα τ’ άκουγε δεν ξέρω - ένας πρώην συμφοιτητής, ο Τάσος.

Έβαζα θυμάμαι να ακούσω το ψηφιακό Dummy και τα χέρια μου δε βολεύονταν στο μικρό πλαστικό κουτάκι του cd, αναζητούσαν το χάρτινο εξώφυλλο, με το βαθύ μπλε χρώμα και το γαλάζιο ένθετο. Τα ηχογραφημένα ψηδιακά τριξίματα των τραγουδιώ, trip hop γαρ, ακούγονταν – γαμώτο - τόσο ξερά χωρίς τη συνοδεία των πραγματικών, αναλογικών σκρατς της βελόνας μου. 

Ένα πρωί, που με το που άνοιξα τα μάτια στο κρεβάτι μου σκέφτηκα το χαμένο μου βινύλιο,  - άραγε να χα δει σε όνειρο τον Τάσο με το δίσκο μου να τρέχουν μακριά μου; -  ήξερα πως είχε έρθει η ώρα.

- Τάσο καλημέρα, του κάνω.

- Σαν τα χιόνια μου απαντά, είχαμε 2-3 μήνες να μιλήσουμε, στον ύπνο σου με έβλεπες; Είπα ΝΑΙ, δε με πίστεψε, νόμισε πως χαριτολογούσα αλλά, μαλακία μου το ξέρω, δε βαριέσαι σκέφτηκα, είχα καλημερίσει ήδη οπότε μπήκα κατευθείαν στο ψητό:

- Ρε, συ φίλε τους Portishead. Μόνο αυτούς για τους άλλους δε καίγομαι.

- Τι τους Portishead;,  μου κάνει κατάπληκτος,

- Να, κοίτα, πότε θα ‘ρθεις Αθήνα, ή πότε θα σαι σπίτι να περάσω εγώ, να τους πάρω? Το βινύλιο εννοώ, το θέλω πίσω, θα σου το δώσω βέβαια σε  cd.

Που λες, έτσι έγινε. Ρεζίλι ξερεζίλι, το δίσκο τον πήρα πίσω, κατάφερα να βρω ξανά και τους περισσότερους απ’ όσους άλλους είχα «προδώσει», οι εφιάλτες σταμάτησαν. Παραδόθηκα ευτυχισμένο τζάνκι ξανά στην έξη μου στο πολυβινυλοχλωριδιο

υγ. Μόνο τους Auteurs, το “Now, Im a cowboy” δεν έχω βρει. Μου χει μείνει το cd και πλέον δε το ακούω ποτέ. Όποιος το έχει σε βινύλιο, του το ανταλλάσω με cd.


15 σχόλια:

  1. ΑΛΛΗ αίσθηση και νοοτροπία οι δίσκοι...
    Μου θύμισες το δέος που ένοιωσα όταν πρωτομπήκα στο σπίτι της φιλολόγου μου ( λύκειο - αρχαία ιστορία δηλαδή ) όπου ο ένας τοίχος του καθιστικού της ήταν ΓΕΜΑΤΟΣ βινύλια και το σπίτι ενός φίλου ραδιοφωνατζή(φοιτήτρια πλέον)όπου και να κοίταζες δίσκοι...

    υγ.υπάρχουν και χειρότερα,όπως το να μπαίνει η αστυνομία (επί εποχής πειρατικού ραδιοφώνου )και να κάνει κατάσχεση σε μηχανήματα ΚΑΙ δίσκους που δεν τα ξανάβλεπες ποτέ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιτσιρικάς φύλαγα τσίλιες για τα ραδιογωνιόμετρα σε πειρατικό σταθμό του αδελφού ενός φίλου. Πρέπει να είναι μεγάλη οδύνη η κατάσχεση της δισκοθήκης αν και ο συγκεκριμένος που "προστατεύαμε" είχε τρεις (3) δίσκους.

      Μακάριος ο έχων τοίχο κατηλλειμένο από βινύλια.

      Διαγραφή
  2. Κάποτε η αδερφή μου γυρνώντας από το σχολείο βρήκε στον δρόμο, στοιβαγμένους δίπλα σε κάτι σκουπίδια, άγνωστο αριθμό δίσκων και έφερε στο σπίτι καμιά 10ρια. Έχω δυο-τρεις απ' αυτούς στο σπίτι μου. Τότε δεν είχαμε στερεοφωνικό και πικάπ και μείνανε αρκετό καιρό μέχρι να τους ακούσουμε. Μεταξύ αυτών που θυμάμαι και έχω είναι η θητεία του Μαρκόπουλου, το flesh machine των Σουηδών Man Klan,το σάουντρακ του Πεταλούδα του Jerry Goldsmith και Meco το Star Wars and other Galactic Funk (disco/funk φάση). Ποτέ δεν έδωσα δίσκο ακόμα κι όταν για πολλά χρόνια δεν είχα πικάπ και άκουγα cds.
    Το Dummy των Portishead το έχω τους Auteurs όχι, μεγάλη ατυχία να πω αυτό για σένα. Αλλά γνωρίζω και κάποιον που πούλαγε τα βινυλιάκια του και τώρα χτυπάει το κεφάλι του στον τοίχο και εγώ έχω καραφλιάσει με αυτά που μου λέει ότι είχε...μπορείς να καταλάβεις ποιος είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όνειρο ζωής το να βρω δίσκους στο δρόμο! Μόνο ένα σκυλάδικο με αριστουργηματικά cult εξώφυλλο έχω βρεί.
      Δεν ξέρω τι μαλακία με είχε πιάσει και έκανα την ...ηλίθια σκέψη να πάρω cd. Ευτυχώς κράτησε μόνο λίγες μέρες. Δίσκους έχω δώσει παλαιότερα για να πάρω ...άλλους δίσκους. Και αυτό δε το μετανιωσα γιατί έφυγαν πραγματικά σαβούρες αγορασμένες σε κρίσεις κ παροξυσμούς βινυλιοκατανάλωσης.

      Δε μπορώ να φανταστώ άλλον από τον thief παρακάτω ή τον Γ.Ν. Πέφτω μέσα?

      Διαγραφή
  3. Όχι το flesh mashine δεν το είχα από κει, αυτό είναι άκυρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το λατρεύω το βινύλιο.
    Είχα πάθει θυμάμαι σοκ όταν για πρώτη φορά πήγα να πάρω τον δίσκο των Orbital -The Box στο metropolis και ο υπάλληλος μου απάντησε ότι το είχε μόνο σε cd.Τότε κατάλαβα...
    Σε μια δύσκολα οικονομική στιγμή της ζωής μου πούλησα είκοσι δίσκους για να πάω στο πρώτο Rockwave festival που είχε διοργάνωση η συχωρεμένη η ΜΕΛΙΝΑ .
    Δεν το μετάνιωσα ποτέ. Μετανιώνω όμως κάθε ημέρα για τα βινύλια που πούλησα για να πάρω μπύρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι αυτό που λες είναι. "Όχι κύριε δεν υπάρχει/παραγγείλαμε βινύλιο, μόνο σε cd το έχουμε". Φρίκη. Κάπου εκεί μάλλον με έπιασε, ευτυχώς το έσωσα νωρίς. Μπύρες στο φεστιβάλ, ή ξαναπούλησες βινύλια; Αν πεις το β' θες σκότωμα!
      Ελπίζω να τα έχεις αντικαταστήσει, έστω από πείσμα, είμαι σίγουρος ότι θυμάσαι ένα ένα ποια έφυγαν.

      Διαγραφή
  5. Ωραία ανάρτηση.

    Το 94-95 πούλησα 20 δισκάκια της Acid Jazz και της Wall of Sound 15.000 δραχμές για να πάω Θεσσαλονίκη να δω μια γκόμενα που είχα φάει κώλυμα. Η γκόμενα με γείωσε κανονικά και πήγα είδα να τον Παοκ.
    Το καλό όμως είναι όταν έκλεισε το Bar που πούλησα τα δισκια τα ξανά πήρα μαζί με άλλα που είχε εκει.

    Δεν είναι κακό πάντως το cd.Αν σκεφτούμε ότι αρκετά ακριβά δισκάκια έχουν κυκλοφορήσει σε αυτό το format τότε καλό είναι για την τσέπη όλων. Πριν μερικές εβδομάδες αγόρασα το cd των ελλήνων Pete & Royce.Δεν υπήρχε περίπτωση τέτοιες εποχές να αγόραζα(και ας είμαι βυνιλιομάχος)την original κόπια 100-150 euro μπορεί και παραπάνω και αν τη έβρισκα βεβαίως βεβαίως.
    Επίσης κυκλοφορίες παράδειγμα της deutsche grammophon δεν μπορεί να συγκριθεί η ποιότητα του cd με το βινύλιο.

    Αυτό το σχόλιο ίσως το διαβάσουν κάποιοι φίλοι που με
    γνωρίζουν και να απορούν με αυτά που λέω.Αλλά....αυτή είναι η πραγματικότητα.

    Τα σέβη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Electric αν κατάλαβα καλά εννοείς ότι η ποιότητα στα cd της deutsche grammophon είναι καλύτερη από τα βινύλιά της;

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ E.L., αφού η "περιπέτειά" σου πώλησης δίσκων σου έληξε αίσια με την απόκτηση και των υπόλοιπων είσαι η εξαίρεση (που επιβεβαιώνει τον κανόνα). Και ο κανόνας είναι ότι ο αποχωρισμός των δίσκων για ένα τζάνκι είναι μόνο ως οδυνηρή εμπειρία χαράζεται στη μνήμη μας.
      υγ. Το ότι έφαγες τα λεφτά στον ΠΑΟΚ είναι μαγεία!!!

      Διαγραφή
  6. Καλά μην νομίζεις ότι τα πήρα όλα πρέπει κανα 2-3 να έκαναν φτερά.Μετά από 5 χρόνια που τα πήρα πίσω……
    Οτιδήποτε για τον Παοκ είναι μαγεία :P
    Αν και σε εκείνο το παιχνίδι με τον Πανιώνιο(για το κύπελλο)ο Παοκ έχασε 1-2.

    @fool.Ναι πιστεύω κάποιες (με τα λίγα που έχω και ξέρω από κλασσική)κυκλοφορίες της σε cd είναι καλύτερες. Όπως και αρκετά cd’s τα οποία είναι επιεικώς απαράδεκτα ηχητικά κάποια τα οποία και έχω.
    Η deutsche grammophon(Universal στην ουσία τώρα)είναι ένα παράδειγμα που ανέφερα μιας και την γνωρίζουν όλοι.

    Θα μπορούσε να είναι της Decca ή Mercury των οποίων επανακυκλοφορίες (70’s & 80’s) σε cd και super audio φίλοι της κλασσικής (με δισκοθήκες σοβαρές)λένε ότι είναι αξεπέραστες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χμμμμ θα συμφωνήσω εν μέρη, καμιά φορά η ποιότητα του ήχου είναι εις βάρος της μουσικότητας αλλά αυτό είναι και θέμα του πως "ακούει" κάποιος και τι "αναζητάει" από αυτό που ακούει. Πάντως την ποιότητα της DG στα cds δεν την αμφισβητώ καθώς είμαι κάτοχος κάποιων τεμαχίων...

      Διαγραφή

Related Posts with Thumbnails