30 Απριλίου 2012

oi!


Βρατανικό punk παρακλάδι, το oi!, από τα τέλη της δεκαετίας του 70. Σύμφωνα με τον Steve Kent, κιθαρίστα των Business, ξεκίνησε σαν αντίδραση στην εισβολή στην punk σκηνή "μοδάτων καλλιτεχνίζοντων ανθρώπων με πανεπιστημιακή μόρφωση, απ' αυτούς που χρησιμοποιούν λέξεις μεγάλου μήκους,  σε σημείο που χάνεται κάθε επαφή". 
Το oi! (το οποίο στην cockney διάλεκτο σημαίνει: Γεια!) ξεκίνησε σαν η real punk υπόκρουση της καθημερινότητας της εργατικής τάξης, μα γρήγορα ξώκειλε σε κάφρικα ακροδεξιά μονοπάτια αποκτώντας κυρίως οπαδούς από τις τάξεις των skinhead, των εθνικιστών του NF και των κοινών χουλιγκάνων. Παρ' όλη τούτη την αποκλίνουσα ροπή υπήρχαν oi!-μπάντες - και μαλιστα από τις πιο πετυχημένες του είδους - με αριστερή & αντιρατσιστική αυνθηματολογία/δράση, όπως οι Angelic Upstarts, οι Stiff Little Fingers, οι Cockney Rejects και οι Oi Polloi.  (ο Π - aka buel - κάποτε μου έκανε διήμερο oi-σεμινάριo για να με πείσει).


Τα 5 καλύτερα εξώφυλλα Oi! σύμφωνα με την εκτίμηση του ιστολογίου:



 Oi! fuckin' Oi!

Oi! Oi! that's yer lot!

Cockney Rejects - Oi! Oi! Oi!

Strength thru Oi!

Μιχάλης Βιολάρης - Όϊ








9 σχόλια:

  1. Oi my GOD, oi oi Violaris Ακόμα γελάω. Να 'σαι καλά λέμον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βιολάρης θεός.
    Απορώ για τη σημειολογία της αφίσας στο λινκ που έβαλες: http://i29.tinypic.com/2s1tcpk.jpg μια σπαρτιάτικη (νομίζω;) περικεφαλαία στο φοντο.
    Μοϊκάνα κι έτσι; Και αν έτσι, γιατί;

    (Εχω λύσει όλα μου τα άλλα προβλήματα και ασχολούμαι με αυτό τώρα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αγαπητέ τσόκο , αυτά κι αν είναι προβλήματα!! Αλλά είμαι εγώ εδώ, ο φίλος σου ο λεμ. και θα σου απαντήσω:
      Που λες η περικεφαλαία αυτή είναι το λογότυπο της εταιρίας trojan records (http://www.trojanrecords.com/)

      που ειδικεύεται σε ska reggae dub rocksteady

      Διαγραφή
    2. κι έλεγα τι μου θύμιζε, τι μου θύμιζε... http://www.trojancondoms.com/

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. μου ήρθε στο μυαλό προχθές με το που ξύπνησα το πρωί. κι εγώ γελάω ακόμη. καλή απεργία

      Διαγραφή
  4. oi,oi,oi...γέλασα πολύυυ ...να έισαι καλά!!!και καλό μήνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts with Thumbnails